מדוע צריך ג'ל מסיר גימורים לדקים וכיצד הוא פועל?

במידה ויש לכם בגינה, בחצר או בכל מקום אחר דק אשר התקנתם והוא עשוי מעץ טבעי, עליכם לדאוג לתחזוקה שלו, ברמה של לפחות פעם אחת בשנה. מדוע חובה לעשות זאת? פשוט מאד - אחרי שנה שלמה העץ יכול להשתנות. חשיפה מוגברת לשמש עלולה לשנות את הגוון שלו, מים עלולים לחלל פנימה, מזיקים עלולים לנסות לאכול אותו, החומציות הטבעית שבו עלולה להתגבר, ועוד בעיות שונות. הפתרון הוא בעצם לבצע תחזוקה וצביעה מחדש לדק, וגם טיפולי מניעה שונים. עם זאת, על כל דק ישנה גם שכבת ציפוי וגימור שמגינה עליו. לכן, יש לרכוש ג'ל מסיר גימורים לדקים, למרוח אותו על הדק, ואז בעצם הדק חשוף לגמרי - וניתן לבצע את כלל טיפולי התחזוקה.

שימוש נכון בג'ל

● לבחור בג'ל שמתאים לדק - כשאתם רוכשים מיכל של ג'ל מסיר גימורים לדקים, שימו לב שהוא כמובן מתאים לדק הספציפי שלכם. כך למשל, המיכלים הגנריים אמנם מתאימים לרוב סוגי הדקים, אבל לעתים מציינים סייגים - למשל שהדבר לא מתאים להסרת גימורים מעץ אלון או ארז, ואז צריך לבחור בחומר שמאתים להם באופן ספציפי. רצוי גם להתייעץ עם המוכר ולציין את סוג הדק שיש לכם. עם זאת, ברוב המקרים, הג'לים יכולים להתאים לרוב סוגי הדקים, ואין סיבה יוצאת דופן לחשוש, כל עוד לא ראיתם שסוג העץ של הדק שלכם מצוין באופן מפורש ככזה שהחומר לא מתאים עבורו.

● איך מתחילים לעבוד? - קודם כל, יש לנקות באופן פשוט את הדק בשכבה העליונה שלו, ולהסיר ממנו לכלוך ואבק. לאחר מכן יש למרוח ג'ל מסיר גימורים לדקים על האזור שאותו תרצו לנקות מבפנים ולצבוע מחדש (זה יכול להיות כל הדק, או רק חלק מהדק). שימו לב שכדאי קודם כל לבצע ניסיון באזור קטן ומוסתר יותר בדק, כדי לוודא שהחומר לא פוגע בו. יש למרוח שכבה עבה יחסית, ואז להשתמש בחומר שיעזור לכם להספיג ולמרוח את הג'ל על פני השטח כולו. לעתים מטאטא סיליקון יכול להיות יעיל מאד לכך. כעת יש להמתין לפחות רבע שעה עד שהחומר ייספג.

● ואז מה עושים? - בשלב הבא יש לנקות את החומר לגמרי מתוך הדק. מאחר שזה ג'ל, זה חומר שקל יחסית לנקות (בניגוד לחומרים נוזליים אחרים). כדי להסיר ג'ל מסיר גימורים לדקים מספיק להשתמש במים, ולא צריך שום חומר אחר. אפשר להשתמש בצינור של מים כדי לנקות ולהסיר את כל שכבות הג'ל מתוך הדק. כעת הדק חשוף לגמרי, ואתם יכולים לבצע את כל עבודות התיקון והתחזוקה הנדרשים.

לא לשכוח לשמן בסוף
כשאתם מסיימים את כל העבודה, יש לשמן מחדש את הדק, על מנת ליצור עבורו שכבת גימור חדשה לגמרי שתשמור עליו לשנה הקרובה. שמרו את הג'ל אצלכם בבית - כי בעוד שנה תצטרכו להשתמש בו שוב.