מהו דק סינטטי ומדוע בוחרים בו?

אנו רגילים לחשוב על הדקים כמשטחים אשר עשויים כולם מעץ טבעי, אשר עובר עיבוד מסוים. עם זאת, בשנים האחרונות אנו עדים לתחום חדש לגמרי, וזה התחום של התקנת דקים סינטטיים לחלוטין. דק סינטטי חשוב להבין, לא עשוי אך ורק מחומרים מלאכותיים. ברוב המקרים אלו דקים אשר משלבים בתוכם את העץ הטבעי באחוזים מסוימים, אך מעורבים בהם גם חומרים מלאכותיים באחוזים גבוהים, ולכן הם משווים כדקים סינתטיים. הדקים הללו יכולים דווקא להתאים ללא מעט אנשים, ובואו ננסה להבין מהם היתרונות שלהם, ולמי הם מתאימים במיוחד.

התכונות והיתרונות בדק מלאכותי

נוח לתחזוקה - אין ספק שדק מעץ טבעי הוא יפה ומושך, אבל יש לו חסרון אחד מרכזי - צריך לדאוג לתחזוקה שלו, ברמה של פעם בשנה לפחות, ולעתים גם בתדירות גבוהה יותר. דק סינטטי לעומת זאת, לא דורש מכם שום תחזוקה (חוץ מניקיון קבוע, כמו שאתם עושים לכל משטח). מאחר שהוא לא עשוי בעץ טבעי מרובו, הוא איננו רגיש למים או לשמש, אין חשש שמזיקים יפגעו בו, והוא גם אחרי שנים רבות יראה בדיוק אותו דבר. לא צריך למשוח אותו בשמן, לא צריך להסיר את הגימורים שלו או לצבוע מחדש. אם אתם מחפשים משטח שלא תצטרכו עוד לטפל בו - הדק הסינתטי הוא הבחירה הטבעית ביותר!
כל עיצוב שרק תרצו - כשאתם בוחרים בדק רגיל מעץ טבעי, אתם לרוב מוגבלים במידה מסוימת לעיצוב שלו - שכן העץ הוא תמיד בעל מראה אחיד. לעומת זאת, כשאתם בוחרים דק סינטטי יש לכם אפשרויות בלתי מוגבלות. ניתן לבחור באיזה עיצוב לדק שרק תרצו, בכל צורה, בכל גודל, בכל צבע ובכל גוון. הדקים אף לא חייבים להיות עם מראה אחיד, ויש כאן מרווח עצום להתאמה אישית של עיצוב הדק.
איכות גבוהה מאד - נכון שדקים מעץ טבעי יכולים להיות איכותיים מאד, אבל יש בתוכם מדרג מסוים, שגם משפיע על המחיר. דק סינטטי לעומת זאת, הוא תמיד דק איכותי מאד. יש לזכור שהדקים הללו מיוצרים במפעלים, ובמפעלים יש תהליך של בקרת איכות על כל הייצור וההרכבה של הדקים הסינתטיים. הדבר מבטיח לכם שהדקים הללו יהיו עמידים במיוחד.
מחיר - זו נקודה שחשוב להתעכב עליה, והיא מדגישה גם את הצד השני של הדקים. בהשוואה לדקים הטבעיים, המחירים של הדקים הסינתטיים עדיין נחשבים ליקרים יותר, משום שמשקיעים לא מעט בייצור שלהם, והם נותרים גם לאורך שנים ארוכות יותר מדק של עץ טבעי.

אז האם זו בחירה שתתאים לנו?

אם אתם מעוניינים בדק שיעוצב כפי שאתם רוצים, שלא צריך לטפל בו, ושיוכל להישאר ולהיראות כמו חדש גם בעוד עשור או שניים קדימה - הדק הסינתטי הוא פתרון מושלם. זה נכון שהוא יקר באופן יחסי, אבל יש לראות אותו כסוג של השקעה לכל דבר.